Füstölt sonkás krumpli leves

2022.01.11 13:12

Jóféle, tartalmas, laktóz, és gluténmentes változatban is készíthető.

kb: fél kiló krumpli kockázva
2 közepes fej hagyma kockázva
2-3 gerezd fokhagyma áttörve
kb: 10-15 deka házi füstölt kolbász
kb: 10-15 deka házi füstölt sonka, tarja 4-5 szeletre vágva
Kisebb tejföl (20%)
Só, bors, porkömény
2 szél sárgarépa karikázva
1 fehérrépa karikázva
3 babérlevél
1ek füstölt őrölt paprika
1 ek házi zsír
Ha szeretnéd sűríteni, 1 ek liszt

Sorban:
Hagymákat zsíron megpirítottam, majd rádobtam a kolbászt. Eztán kapott kb. 3 deci vizet, és a sonkát/tarját. Félkészen meg kapta a répákat, és a babérleveleket, füstölt paprikát. 10-15 perc múlva a krumplit, és annyi vizet, ami épp ellepi. Fűszerezés, főzés puhulásig. Miután majdnem kész, keveset kivettem, felütöttem tejföllel, és ment vissza még kb. 10 percre. (én nem sűrítettem). Lehet laktózmentes, gluténmentes változatban is készíteni. Qrva jó, és laktató. Főleg tócsnival :-P