Hagymás kanászpecsenye

2022.05.08 18:15

Szoky recept. Ízkavalkád. Másnap még jobb :-P

70-80 deka comb csíkozva
kb: 150 g füstölt kenyér szalonna,
kb: 250 g kolozsvári húsosszalonna, csíkozva
kb: 200 g csípős füstölt kolbász, felezve, majd szeletelve
2 fej vöröshagyma, kisebbre vágva
4 - 5 darab salotta hagyma, nagyobbra vágva
1 csomó újhagyma, szeletelve
4 - 5 gerezd fokhagyma, törve
kis doboz paradicsom püré,
2-3 ek darált édespaprika, (nem por)
1 teáskanál csípős darált paprika,  elhagyható
kb: fél deci száraz fehérbor,
1 kis csokor petrezselyem,
kb: 150 g forrázott zöldborsó,
összesen kb 400 ml víz, 
só,
tört színes bors,
1/2 teáskanál őrölt kömény,
1 csapott teáskanál majoránna,
1 teáskanál édesnemes pirospaprika (por)

Menet:
Kenyérszalonnát vastagabb szeletekre vágotam, "kakastarélyt" vágtam a tetejére, és kisütöttem zsírjára. Kivettem a szalonnát, és a zsíron pirítottam a kolzsvári szalonnát, és a combot egyszerre. Ha kifehéredett, mehet bele a paradicsom püré, és a darált paprika (nem por). Nagy lángon összefőztem, utána lehet fűszerezni. Jól átkevertem, és mehet bele az össze hagyma, és a bor. Párolás. Víz, és utána a zöldborsó, kolbász, piros paprika (por). Készre főzés. Végén mehet vissza a kakastarély, és a petrezselyem nagyobbik része. Fűszeres steak burgonyával, és a maradék petrezselyemmel a legfinomabb!